Skip to main content

POS w restauracji — wyższy poziom obsługi Twoich gości

Będąc właścicielem restauracji, musimy zdawać sobie sprawę z tego, że jednym z kluczowych elementów sukcesu naszego lokalu jest obsługa klienta. Klient, który zbyt długo czeka na swoje zamówienie, nie przyjdzie do nas kolejny raz lub wystawi nam niską ocenę. Niezależnie od tego, czy mu smakowało. Ważne jest to pierwsze wrażenie. W dobie wszechobecnej cyfryzacji, z pomocą gastronomi przychodzi program POS.

Co to tak naprawdę POS?

POS, a mówiąc inaczej punkt sprzedaży, to specjalistyczne oprogramowanie, które wewnątrz naszego lokalu jest swojego rodzaju łącznikiem pomiędzy wszystkimi elementami, które w połączeniu tworzą naszą restaurację. Do systemu podłączone zostają urządzenia sprzedażowe, takie jak tablet i kasa fiskalna, ale także terminal POS. To wszystko w połączeniu umożliwia nam zoptymalizowanie procesu sprzedażowego tak ważnego dla dobrego funkcjonowania naszego biznesu. Ponadto, udostępniając nam funkcję menadżer, system POS przestaje być tylko narzędziem do sprzedaży. Dzięki temu mamy możliwość systematycznego monitorowania i analizy naszej działalności.

Jaki jest cel stosowania POS?

Będąc właścicielem restauracji, chcemy, by nasz lokal był najlepszy i potrafił zadowolić najwybredniejszych klientów. Tu z pomocą przychodzi technologia, która już jest wszechobecna w naszym życiu. Decyzja i wybór mogą być trudne. W Internecie znajdziemy wiele firm takich jak odl.com.pl, które oferują oprogramowanie typu POS. Specjaliści z zakresu tej usługi pomagają wprowadzać systemy, odpowiadają na wszystkie pytania i dobierają modułowe rozwiązania, które usprawniają funkcjonowanie lokalu na wielu szczeblach.

Zasada działania, czyli co to zmienia?

Będąc klientem restauracji, w której działa system POS, pewnie nie zauważmy większej różnicy. Dla wielu osób to czy kelner nie zapisują na kartce, tylko klikają zamówienie za pomocą tabletu, będzie wręcz niezauważalne. Informacja o zamówieniu wprowadzona na tablecie trafia bezpośrednio do kuchni. To automatycznie skraca drogę pomiędzy złożeniem zamówienia, a jego otrzymaniem. System umożliwia też wystawienie od razu rachunku oraz opłacenie go. Jak można zauważyć, ta niewielka zmiana może znacząco poprawić funkcjonowanie lokalu, co skutkować może lepszymi opiniami i oczywiście większą liczbą gości. A przecież każdemu właścicielowi lokalu właśnie o to chodzi.

Zalety systemu POS

Wśród zalet przede wszystkim, musimy wymienić łatwość obsługi oprogramowania. Całość opiera się o dotykowym, graficzny interfejsie, którego obsługa jest intuicyjna i nie powinna sprawić nikomu trudności. Prostota obsługi pozwala na zniwelowanie błędów do minimum, a co za tym idzie zwiększenie zadowolenia klientów. Inną niewątpliwą zaletą jest przyspieszenie realizacji zamówień. W klasycznym systemie obsługa po przyjęciu zamówienia udaje się do kasy, aby to zamówienie nabić, a następnie nasze zamówienie przekazuje na kuchnię. Podczas używania systemu POS zamówienie, które zostaje wprowadzone do systemu, automatycznie trafia na kuchnię oraz do kasy fiskalnej. Ponadto istnieje możliwość uzyskania zaawansowanych raportów sprzedażowych. Możemy wygenerować sobie analizę związaną z zamówieniami, czyli jaki punkt menu i kiedy najlepiej się sprzedaje lub opłacalność posiadania danego punktu w karcie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *