poczta polska kurier

Usługa Pocztex Kurier48 – dowiedz się o nas więcej

Rozwój Internetu przyczynił się do tego, że wiele rzeczy obecnie załatwiamy online. Szczególne dużo osób decyduje się obecnie na wykonywanie zakupów przy pomocy sklepów internetowych. Wykonując zakupy online, zależy nam szczególnie na tym, by nasze zamówienia dotarło do nas jak najszybciej. Za dostarczenie paczki do nas odpowiedzialne są firmy kurierskie, które cały czas starają się oferować klientom nowe usługi. Jedną z firm działających na rynku kurierów jest Poczta Polska, która wyszła z ofertą Pocztex Kurier48. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu co ta usługa oferuje klientom.

kurier Pocztex Kurier48

Czym jest usługa Pocztex Kurier48

Usługa ta jest nieco bardziej rozbudowana od standardowych usług oferowanych przez firmy kurierskie. Jest ona skierowana do osób fizycznych oraz firm. Z pomocą tej usługi można w bezpieczny sposób wysyłać szklane przedmioty, żywność, ładunki handlowe oraz ważne dokumenty. Jedynym ograniczeniem jest to, że paczka nie może przekroczyć swoją wagą 30 kilogramów. Warto również wspomnień, że wszystkie przesyłki są ubezpieczone na kwotę 1000 złotych, a ich dostarczenie nie powinno trwać dłużej niż dwa dni robocze.

Przesyłki wysyłane za pomocą usługi Pocztex Kurier48 można nadawać w punktach Poczty Polskiej oraz w specjalnej aplikacji eNadawca. Jeżeli wybierzemy tę drugą opcję, to przesyłka zostanie odebrana przez kuriera osobiści z wyznaczonego adresu o dopasowanej do nadawcy godzinie. Przesyłki mogą być doręczane pod wskazany przez odbiorcę adres lub do wyznaczonego punktu Poczty Polskiej. Dla osób wysyłających niestandardowych gabarytów paczki ważne może być również to, ze usługa ta daje możliwość wysłania przedmiotu w częściowym opakowaniu lub całkiem bez niego.

Dodatkowe usługi

Pocztex Kurier48 daje również możliwość dopłacenia za zrealizowanie dostawy w wyznaczony sposób. Możemy więc wykupić opcję dostarczenia paczki do konkretnej godziny. Dodatkowo płatnymi opcjami są również: dostarczenie w sobotę, niedzielę lub święto, pobranie, potwierdzenie odbioru, sprawdzenie zawartości, przesyłka wielopaczkowa, doręczenie do rąk własnych, przesyłka o dużej wartości, ostrożne doręczenie paczki. Jeżeli zależy nam szczególnie na dostarczeniu przesyłki w konkretny sposób, to po uiszczeniu dodatkowej opłaty może zostać to zrealizowane.

Reklamacje w przypadku opóźnienia dostarczenia przesyłki

Może się również zdarzyć tak, że nasza przesyłka nie zostanie dostarczona na czas. W takiej sytuacji mamy prawo do złożenia reklamacji. Prawo to przysługuje nam od momentu, gdy paczka nie zostanie dostarczona w trzecim dniu roboczym od nadania. Reklamacje można złożyć w punktach Poczty Polskiej lub przez aplikację nie później niż 12 miesięcy od daty nadania przesyłki. Od złożenia reklamacji, usługodawca ma 30 dni na jej rozpatrzenie. Takie reklamacje są szczególnie przydatne, gdy nasza paczka była bardzo ważna, lecz nie dotarła o wskazanym terminie.